+387 61 60 38 06

Zanimljivosti

Instrukcije sa roditeljima ili stručna pomoć?
Instrukcije sa roditeljima ili stručna pomoć?

Iskustva su pokazala da svako dijete mnogo bolje uči kada radi sa osobom koja dolazi „izvan kuće“. Roditelji sa velikom željom žele pomoći svojoj djeci, ali često djeluju negativno na djecu i upravo su oni sa svojim pristupom uzrok velikog broja problema. Kod roditelja čujemo rečenice „Ja sam bila odlična iz matematike, ne znam kako ona nije naslijedila to od mene“ ili „Bio je super u osnovnoj školi, ne znam šta se desilo sa njim“ i mnoge druge. U velikom broju slučajeva ovakvi istupi pred djecom negativno djeluju na njihovo samopouzdanje, motivaciju ili njihov pristup izučavanju matematike ili fizike.

Da li roditelji treba da drže instrukcije ili trebaju da potraže stručnu pomoć? Kako na najbolji način pomoći svome djetetu, a da pri tome ne ostvarimo kontra efekat?

Ne nervirajte se dok radite sa djetetom
Roditelji kada započnu instruktivni rad sa djecom, iznerviraju se nakon prvog izazova koji postave pred dijete. „Kako TO ne znaš?!, Zašto TO nisi naučio?!, Ne mogu da vjerujem da TO ne znaš! Pa TO je veoma lagano, kako TO ne znaš!“ i druge rečenice samo negativno djeluju na djete i na njegovu želju da postigne dovoljno dobar rezultat. TO nije bauk, TO nije strašno, TO može biti veoma zanimljivo i lagano za djecu da usvoje. Niko se od nas nije rodio naučen na TO i nekome je potrebno mnogo više vremena da savlada nešto od nekoga drugoga. Jeste li se ikada zapitali da djetetu nije objašnjen način kako da se savlada gradivo koje je pred njim. Često jedan način objašnjavanja profesora u školi nije prihvatljiv za svu djecu. Djeca su različita, njihov moždani sklop i logika shvatanja stvari je različita, zbog toga nastava u školi nije dovoljan uslov da dijete shvati gradivo i da se postavljaju ovakvi uslovi pred njih.

Motivacija od prvog trenutka
Nakon prvih razgovora sa djetetom profesor koji radi sa djetetom treba vidjeti suštinu problema i pristupiti već od prvog zadatka motivaciji djeteta, jer na taj način se rezultati postižu zagarantovano. Veliki dio problema kod savladavanju gradiva iz matematike je u psihološkim barijerama i strahu djeteta od nepoznatog. Svi mi imamo ove strahove, ali iskusan profesor će instrukcije učiniti „igrom“ i trijumfom nakon svakog izazova ili zadatka. Rad djeteta sa roditeljom je često motiviran različitim osjećajima i već unaprijed definisanim odnosima roditelja i djeteta. Dijete se roditelju ne može iskreno obratiti i objasniti razloge zašto nešto nije zapazio ili naučio, jer roditelj odmah tu iskrenost iskorištava za kažnjavanje. Sve su ovo razlozi da razmislite još jednom da li da držite instrukcije svome djetetu iako ste dobri u oblasti koja je problematična. Da li svoje vrijeme koje trebate iskorištavati da unaprijedite odnos sa svojim djetetom trebate da koristite da dijete motivirate u onome što mrzi? Dajte svom djetetu priliku za profesionalnu pomoć, uz kvalificirane i iskusne profesore, jer će Vaše dijete učiti bez pritiska i dobiti volju za učenjem i pritom se dobro zabaviti. Iskustva dugogodišnjeg rada naših profesora su pokazala da vrijeme potrebno da savlada gradivo sa osobom izvana je upola manje nego vrijeme provedeno sa osobom iz kuće.

Komentari
Ostavi komentar